12/01/2013

Sagan om Jerry

När jag flyttade till Stockholm dåförra sommaren fick jag naturligtvis en telefonnummer från jobbet tillsammans med min jobbtelefon. Sedan dess har jag fått telefonsamtal alltid då och då av personer som söker Jerry.

Julen har varit en rolig tid eftersom jag fått extra många God Jul hälsningar av totalt okända numror, "ät mycket julgröt nu, Jerry!" och andra söta.

Olika företag påminner om att betala räkningen och endel vill bara veta hur det är.

Jerry har varit ett så roligt mysterium nu i över 1 års tid att flera av mina vänner har också börjat fråga uppdateringar på vad som händer i Jerrys liv då. Vem är han? Vad gör han? Är han en kändis och därför bytt nummer? Lever han ännu eller varför slutade han använda numret? Föll telefonen i viken på midsommaren? Allt vad man hinner fundera över...

...men...

...Idag fick jag ett SMS från ett företag där de hade skrivit Jerrys efternamn och e-post adress och nu vet jag vem han är! ! ! Jag hittade honom på Facebook och vet redan en hel del, hur gammal han är, hur han ser ut, vad han jobbar med och var han bor. 

Så Jerry-mysteriet är löst. Nog för att jag skrev till honom på Facebook och berättade denna historia- vi får se om han svarar :)

4 comments:

Maria said...

Jag har en liknande historia. Killen har beställt konstiga naturkostprodukter, är på listorna hos någon telefonförsäljningsfirma och har brukat spela på hästar (toto). Men det är länge sen jag fått någo samtal/textare som är menade till honom.

Saara said...

Hahahahah :DD Vad roligt! Min ser ut som en indian med vitt långt hår och har 5 barn, bor i Lappland och fotograferar :) :)

Saara said...
This comment has been removed by the author.
Regina said...

Sånt är ju fantastiskt roligt! Vi hade en smslista i klassen där vi skickade ut info till alla men skrev ett nummer fel och fick kontakt med "Maria" som vi genast började tänka ut vem hon va. Och hon blir fortfarande inbjuden till div pizzaluncher och after work :)