22/05/2010

Yrttipiirakka

Kaitaliinalla on soma ja pirteä blogi. Siinä oli yhtenä päivänä ihana piirakkaresepti. Olen tällä hetkellä viettämässä aikaa vanhempieni luona (haluan nähdä kaikkia rakkaita Suomessa ennenkuin muutan Itävaltaan). Äiti pohti tässä yksi päivä mitä ihmettä tekisimme ruuaksi. Muistin piirakkablogipostauksen ja tein seuraavanlaisen piirakan...

1. Laita piirakkapohja piirakkavuokaan ja paistata uunissa, n.200 asteessa n.10 min. Paista munakoisoa oliiviöljyssä ja laita munakoisot piirakapohjan päälle. Raasta hieman parmesan-juustoa, tai grana padanoa munakoison päälle. Itse pidän enemmän granasta. Lisää mustapippuria ja suolaa.
2. Lisää vuohenjuustoa:
3. Lisää yrttejä ja purjosipulia oman maun mukaan. Itse laitoin basilikaa, oreganoa ja omenaminttua.
4. Lisää erilaisia tomaatteja. Itse laitoin punaisia luumutomaatteja ja keltaisia kirsikkatomaatteja. Leikkaa tomaatit niin, että kun piirakka on valmis, tomaatti näkyy kauniina pinnalla.
5. Lisää muna-maitosekoitusta tai kermaa. Ripottele pikkaisen juustoraastetta antamaan kauniin värin pinnalle. Koristele yrteillä. Itse laitoin hieman ruohosipulia.
6. Paista uunissa n. 30 min (seuraile aikaa ja piirakan väriä sekä koostumusta). Tarjoile salaatin kera.

I made a pie the other day. First I had the pie pastry in the oven for 10 minutes, in about 200 degrees celcius. After that I added eggplant (that I had fried in olive oil before) and on top of the eggplant some parmesan cheese (or Grana Padano, which I prefer). Black pepper and salt. Then I added some goat cheese, leek and different fresh herbs. I also chose different coloured tomatoes to give a nice look. I placed the tomatoes so, that you can see them on the pie surface, when the pie is ready. On top of the herbs some egg and cream mix and herbs for decoration. The pie was in the oven (in 200 degrees celcius) for 30 minutes.

200 degrees celcius is 392 degrees Fahrenheit.
The herbs I used were basil, oregano, applemint and chive.

6 comments:

karin said...

wow vad gott det där såg ut! nu blev jag nästan hungrig fast jag nyss ätit frukost. ;) pajer är verkligen sommar för mig, serverat med en stor fräsch sallad i trädgården hemma hos mamma och pappa! :) den pajen borde jag prova, låter super! hoppas ni också har sol idag!

Laura said...

Skit och jag som sitter här och väntar på min lunchdejt och e hungrig :) Det där såg seriöst gott ut.

Saara said...

Tack flickor :) Och Karin: ja jag håller med, paj och sallad i trädgården är något "mamma och pappa" för mig också :) Och Laura: förlåt :) !!

Laura said...

sv: tack :)

och jaa du är förlåten, ska eventuellt till och med prova på ditt tips någon dag för jag blev lite nyfiken :)

Laura said...

Vet du vad, jag brukar ibland komma till din blogg och kolla det här receptet. Jag har lagat den här pajen flera gånger. :D Gott!

Saara said...

Hihihihih :) gjorde mig superglad att höra :)