10/01/2010

Saara in 3




Jag såg igår på filmen
Yesterday I watched the movie
Katsoin eilen elokuvan


Le fabuleux destin d'Amélie Poulain,


som är min favoritfilm.
which is my favorite.
joka on mun lemppari.


Efter filmen har jag alltid en viss efter-amélie-känsla, jag vill bara le och sjunga.
After the movie I have always this certain feeling... that I would just like to smile and jump.
Elokuvan jälkeen tuntuu aina yhtä ihanalta, sellaiselta että haluaisi hymyillä ja taputtaa.


Personerna presenteras enligt vad de gillar och hatar. Här är en sådan presentation på mig:
The characters in the movie are presented by explaining what they like and dislike. Here is a presentation likle that on me:
Hahmot esitellään kertomalla mistä asioista he pitävät ja mistä eivät. Tässä samanlainen esitys minusta:

Det här är Saara. Saara gillar...
This is Saara. Saara likes...
Tämä on Saara. Saara pitää..


... att rita moln runt texter
...to draw clouds around texts
...kun saa piirtää pilviä tekstien ympärille

...jordglobskartor. Man får perspektiv. Och man kan tvinna på dem och fantisera om resor
...globe maps. They give you the opportunity to dream about trips
...karttapalloista. Niitä on hauska pyöritellä ja pyöriessä niihin voi pistää sormen ja katsoa minne aikoo matkustaa seuraavaksi


...att se när vätskor blandas, som t.ex te eller mjöken i kaffet
...to see when liquids blend, like tea or milk in coffee
...kun näkee nesteiden sekoittuvan, kuten teen tai maidon kahvissa


5 comments:

Jenny said...

Haha är det så :) Jag håller verkligen tummarna för att jag inte får någon kramp i baken i morgon ;)

iina said...

ihana postaus :)

Saara said...

Jenny: min kramppar ännu också! :)

Iina: kiitos :) nyt oliskin sun vuoro listata sun 3 asiaa mistä tykkäät (ja myös mistä et tykkää jos haluut)

iinukka said...

hihi,käskystä :)
ollaan nyt positiivisen puolella, joten tässä kolme asiaa, joista iina tykkää.

peiton alla oleilu: peiton alla voi juoda kahvia, kattoa telkkaria, lukea tenttiin, surffata netissä, olla kainalossa ja tietenkin nukkua.

aamiainen kahvilassa : ei varmaan kaipaa perusteluja :)

conversen tennarit ja ballerinat: jos ei olisi kylmää koskaan, voisin käyttää näitä kenkiä loppuelämäni.

Saara said...

Oon samaa mieltä kaikkien sun 3 juttujen kaa :)mutta se nyt ei ehkä ollutkaan uutinen :)