05/04/2010

How to kill a chocolate egg

Jag gjorde en gåva till Noemi, Fras syster. Gåvan är en fotografiserie på hur man söndrar ett stort påskägg och vad som finns inne i det. Vi åt alltså igår alla (hela italienska släkten) tillsammans påsklunch och alla "barn" fick ett stort påskägg. Jag sparade mitt till Finland. Noemi ville se vad som påskägget innehöll och som gåva gjorde jag en Facebook-mapp på hur allting gick till... 
Bacio påskägg. Stort som fan och minsta ägget i Italienska matbutiker...
Du behöver ett bra verktyg att slå sönder ägget med. Mera effekt än endast händer. Påskäggsätande skall ju vara roligt. En ordentlig hammare går bra.
Påskäggsmördaren
slå hårt så det flyger...
Mördat!
Hahaa! Skatt!
Varje Bacio-ägg innehåller 4 Bacio-chokladpraliner samt en gåva...
Gåvan var denna gång ett smycke
En silvermedalj med ett hjärta i.
Med snöret ser det lite billigt ut. (Texten är för Noemi, Così fa schifo = Så här ser det fult ut)
På kedja ser det bra ut (Meglio, eh? = bättre, äller hur?)

Får jag presentera mina nya solglasögon som har redan sin roll i bildserien. De har lila bågar med gul-lila-rutor inom, är runda och lite speciella. Kommer från Tie Rack.


Fra's sister Noemi wanted to see, what the big chocolate easter egg had inside. I got the egg as a present, as all the other "kids" of the family, during our big easter lunch yesterday. I took mine to Finland in one piece and opened it today. I made as a joke a Facebook file to Noemi with pictures of me killing the egg and reveling what it had inside. The two last pictures in the series are there to make a point: the necklace looks terrible with the elastic line that came with the package but much better on a real chain. The last picture is of my new sunglasses that I bought on my trip. I wanted something a bit more bold, that's why they are purple.

9 comments:

Kwil said...

I love your purple sunglasses! mmm and chocolate. surprisingly, no chocolate for me this Easter! pretty much a sin for a chocolatier in training!

Saara said...

Thanks Kristy. When I saw them I knew emmideately that they were mine :) And poor you about the chocolate thing... I am actually trying to cool it down this Easter...

Shannon of HAPPINESS IS said...

That is the biggest chocolate egg I've ever seen! Sounds like you had a fun Easter! :) xo

Saara said...

Shannon: And it's by the smallest of the ones they sell in Italy! Incredible!

Laura said...

Åh nice påskägg! Lite annat än mina Mr. Surprise för 33 cent/styck med muskelmän i dem! :D Men jag tycker att de var så sjuka att de också var ganska bra, haha...

Kaitaliina said...

Hihh, mikä suklaamuna! Tuossa on ollut jo syömistäkin:)

Saara said...

Laura: låter ju coola!

Kaitaliina: No en kyllä syönyt tällä kertaa :) Mielestä suklaamunien suklaasta tulee hyvää kun sen sulattaa ja siitä leipoo jotakin :)

Jenny said...

Haha taack :D

Laura said...

Jag tycker förresten att det här inlägget e sådä härligt Amelie-aktigt. <3