25/12/2009

Det gångna året

JANUARI 2009

  • var jag på en stor fest till äran av min mammas födelsedag
  • jag själv fyllde 23 
  • hade avskedsfest
  • sökte bostad i Milano
  • månadens bild: Iina och jag på morgonmål på Cafè Ekberg.



FEBRUARI 2009

  • lärde mig att locka håret med ghd-järnet
  • beundrade Coleen Rooney
  • jag flyttade till Milano
  • månadens bild: en favorit av dagens outfits

MARS 2009

  • jag såg Domenico Colce, Stefano Gabbana, Scarlet Johanson och Anna Wintour
  • jag shoppade i Milano
  • gick ner 5 kg
  • åt glass och drack drinker
  • månadens bild: en dagens outfit 

APRIL 2009

  • solade i parken, njöt av livet, hade besök i Milano
  • läste en av mina favoritböcker: Eat, Pray & Love (som nu görs till en Julia Roberts film)
  • shoppade skor
  • månadens bild: på kaffe med Iina i Armanis Café

MAJ 2009

  • åkte omkring i Norra italien
  • joggade varje dag
  • ringde för första gången ambulansen
  • träffade Francesco
  • hade en väldigt rolig kväll med Eurovision Song Contest och vänner från olika nationaliteter
  • månadens bild: på den traditionella fredagsölen med David (från Spanien) och Philipp (från tuyskland).

JUNI 2009

  • började sällskapa med Fra
  • var på semester med mina föräldrar
  • åkte vespa och motorcykel runtomkring i Italien
  • Hade Farwell-fest med studiekompisarna
  • månadens bild: en outfit från Fras och min första resa på Vespan

JULI 2009

  • Spenderade en vecka med min kära lillebror i Italien
  • åkte på resa till Monaco och Nizza med Fra
  • såg hela Italien i Mini-italien
  • månadens bild: Fra i Monaco

AUGUSTI 2009

  • spenderade 2 veckor i Puglia på stranden
  • spenderade lite på en vecka i Sicilien
  • njöt av underbart sällskap och levde en av de lyckligaste månaderna detta år
  • gick upp massor i vikt
  • månadens bild: från vulkanen Etna. Bilden nu också tavla på min vägg

SEPTEMBER 2009

  • återvände till Finland för att fortsätta studierna
  • träffade alla finska vänner
  • åkte på resa till Milano
  • var för första gången på Fras grupps konsert
  • var på körtävling på körbanan i Monza
  • månadens bild:på Beyonds konsert

OKTOBER 2009

  • arbetade massvis på diplomarbetet
  • hade en massa trevligt program med vännerna
  • träffade Korpiklaani-gruppen
  • gick ner i vikt
  • månadens bild: en outfit till Martinas födelsedagsfest

NOVEMBER 2009

  • hade Fra i Finland
  • träffade en hel del nya bekanta
  • läste till tent
  • såg på en massa filmer
  • månadens bild: sallad med tsatsiki och hjärtformat knäckebröd, månadens favoritmat

DECEMBER 2009

  • åkte till Milano
  • snowboardade i Alperna
  • var på julkonserter
  • drack massvis med nocciola kaffe
  • månadens bild: favoritoutfiten detta år











No comments: