15/08/2010

Bröllop

Jag flög till Finland på fredagen efter jobbet för att kunna delta i min kära kusin Idas bröllop. Bröllopet var sött med vigsel i Borgå domkyrka (som är ju så vacker!) och fest efteråt i Vessö. Festen gick i traditionell anda med mat, lekar, vals och bröllopstårta. Det var roligt att se alla släktingar och vädret var på vår sida!
På grund av vädret kunde jag inte klä mig som jag hade tänkt mig och fick skrapa ihop en outfit... det blev skor från en boutique i Milano, H&M's reaklänning och röda söta små smycken. Mamma var riktigt lady med hatt på i kyrkan och en söt spetsklänning.

Här är släktens kvinnor representerade. Idas mamma Stina och Solveig är mina mostrar. Solveig är förrästen underbar (de andra kvinnorna på bilden naturligtvis också) men Solveig får ett speciellt nämnande eftersom hon läser den här bloggen mest av alla :) Solveig är en kvinna som sätter fart på festerna, gör alla tillställningar urkula och är den sötaste och snällaste människan på jorden.

Kram till Solveig!

No comments: