17/08/2010

Martina


Även om jag åkte till Finland för bröllopets skull passade jag på att träffa mina vänner också! Före bröllopet gick Martina och jag till vår närkiosk och drack en kopp kaffe. Kiosken ligger precis på det stället, där Martina och jag har haft viktiga diskussioner redan sedan vi var 6-7 år gamla. Då var diskussionerna mera om vilka pojkar hade retat oss och hurdana prinsessflätor skulle vi välja om vi fick välja vad som helst i världen. Martinas och min favorit lek som små var att gå omkring med en nykelknippe och leka att vi var äldre. Nykelknippen representerade att vi hade bil och bostad och så lekte vi att vi körde omkring till stan och gick på middag. Vi hade båda förstått att när man har bostad och bil kan man också äta ute utan mamma och pappa. Nuförtiden är diskussionerna ganska lika :) historier om håret och bilar!

No comments: