19/07/2010

Auto-ongelmia...


Lähdin perjantaina töiden jälkeen ajamaan Milanoon. Tie oli mitä kauneinta ja oikein nautin saada mutkailla 1600 m korkeudessa veden pinnasta. Juuri ennen Milanoa Gullesta tosin hajosi pieni osa, joka lataa akkua. Jos akku ei toimi, niin ei myöskään moottorin jäähdytys ja siksi Gullen moottori ylikuumeni. Olin Milanossa 4-kaistaisella moottoritiellä, jossa ei ollut reunoja kävelijöille/onnettomuusautoille/ambulanssille, vaan seinä heti viimeisten kaistojen jälkeen. Mun edessä ja takana ja sivuilla oli vain rekkoja. Avasin ikkunan ja huusin rekkakuskille, joka oli mun vieressä, että näkeeköhän olisiko edessäpäin missään siinä sivulla tilaa pitää autoa, koska tuntu aika kuolemantuomiolta laittaa sellasella tiellä rekkojen seassa hätävilkut päälle ja jättää se siihen. Rekkakuski kertoi että n.400 m päässä on tilaa, että hän pysähtyy ja antaa mun ajaa hänen edeltä sinne. Ajoin, sammutin auton ja avasin konepellin, että höyryt pääsisi ulos. Ongelmia oli 2....
1.Ulkona oli n. +40 astetta lämmintä, en päässyt lähtemään mihinkään ilman että tappaisin itseni jäämällä auton alle, mulla ei ollut laisinkaan vettä (join viimeisen pisaran juuri ennen tapahtumaa) ja jouduin odottamaan 4 tuntia apua. Olin aika lähellä soittaa ambulanssin paikalle, koska 4 tuntia auringonpaisteessa ilman juotavaa on aikamoinen itsemurhayritys...
2.Olin laittanut Navigaattoriin tien nimen ja kaupungiksi Milano, vaikka mun oli pitänyt laittaa Milanon kaupunginosan nimi. Navigaattori oli siis vienyt mun eri puolelle kaupunkia ja en saanut selitettyä Fralle missä olin.

Poliisi pysähty ja annoin puhelimen Fralle ja poliisi selitti missä olin. Poliisi ei tosin halunnut auttaa mua sen enempää. Rekkakuskit huutelivat törkeyksiä ja ihmettelivät paljonko yksi yö kanssani maksaisi.. 2 eri autokuskia pysähty pyytämään treffeille. Ärähtelin niille, että poikaystäväni ja hänen isänsä on matkalla auttamaan.

No, Fra löysi mut, hinausauto tuli ja vei Gullen varikolle.

Loppuviikonloppu oli vallan mahtava :)

I had some car trouble on my way to Milan this weekend. A small part that charges the car battery broke and therefore my engine overheated. This happened at one of the worst roads in Italy, a 4 lane highway, full of trucks, with almost no place on the sides to stop. The worst thing was that I had finished all my water so I had to wait for help for 4 hours in the hot weather without anything to drink. The truck drivers yelled all kinds of disgusting proposals and some other weird men asked me out. I was so happy when Fra finally found me and rescued me

2 comments: