03/11/2013

Veckoslutet


Stockholm fylldes av Halloween, även om jag inte riktigt hänger med varför vi i norden firar Halloween. Roligt var det förstås att se alla utskurna pumpor- som dessa 3 (bild 1) utanför min arbetsplats på torsdagen.

På torsdagen åt jag också en jättegod pumpasoppa då mina kolleger och jag var ute på en öl efter jobbet.

Förövrigt har det regnat och varit superdimmit- vilket jag antar har varit en glädje för Halloween-firarna då det passat bra till alla spökhistorier. Det var ju också perfekt väder för att mysa på Kåken (bild 4) där Lorenzo, Claudia, Betta, Costanza, Fra, Nicola och jag spenderade lördagskvällen.

Annars gick veckoslutet åt att packa ner saker och ting inför flytten och märkte i packandet att förändringar skett under de senaste 2 åren- då jag bott i regniga, kalla norden. Till exempel fann jag 4 par skor (bild 2) som är nästan oanvända! Dessa skulle jag gärna tassa omkring i i Italien i höstvädret...

Vi Skypade med Ilaria och Giacomo som var i Pisa-området och plockade oliver och det va bara så underbart att se de underbara italienska kullarma, olivträden och solen! De hade t-skjortor på sig!

Gjorde pasta själv igen (bild 3) för att få energi till allt packande och joggande vi sysslat med. Börjar bli duktig på det nu :)

Nästa dagar i Oslo...

No comments: