13/10/2013

Veckan som gick i mobilbilder


Förra veckoslutet var jag förkyld så jag kokade en grönsakssoppa med chili, ingefära och en massa vitlök. Det är något höstigt med grönsakssoppa. Sedan tittade jag hela första säsongen av en tv-serie som heter Mistresses. Den är bra!


Det har varit många restaurangbesök... Vi har haft med tjejkollegerna en tjejkväll på Ciao Ciao Due (rekommenderas för GI pizza, spciellt den med pesto, getost och fikon), haft med de äldre gubbarna en ölkväll på The Queens Head (öl med honung! Säger jag bara... ) och ätit lunch på de flesta ställena runt jobbet och därför detta foto från Buco Nero- favoritstället (Tonfisksalladen!).


Fick i posten mitt nya iPhone-skal från Society6.
  

Var i Oslo på arbetsresa. Tråkig kväll blev det för flygen var så jättesena så var hemma vid nattetid och tyckte att livet var tråkigt. Fin solnedgång fick jag se dock :)


Jag har startat en ny grej på jobbet: varje fredag är det fredagsfika med music quiz och vår music quiz turnering fortsätter fram till jul iallafall. Förra fredagen köpte jag macaroons som fika.


Under senaste 4 dagarna har jag fått sådana bilder i mobilen av Fra. Han reser runt vingårdar i mellersta Italien.

Själv funderar jag om jag skall jogga nu i regnet eller kommer det att sluta regna snart...

No comments: