26/10/2013

Danmark

Hej, jag har äntligen vaknat utan att vara dötrött... gick i två dagar omkring som en tvättbjörn med mörka ringar runt ögonen. Det blev resultatet av att vakna några mornar vid 5 och jobba tills midnatt. Jag var nämligen i Danmark i för jobbets skull.


En sak som jag hatar med arbetsresor är att man missar sin egen fritid. Visst är det roligt att äta fina middagar och uppleva nya restauranger men i längden föredrar jag att spendera kvällarna på gymet, med vännerna och ätandes mat som just jag har valt och gjort.


Denna gång bad jag om min egen fritid och bokade ett hotell i Köpenhamn som alltid varit min favorit- Hotel Island. Ett prisvärt 4-stjärnigt hotell med en fin utsikt och ett jättebra gym! Att träna, gå själv och välja mat och vara för sig själv kan ibland vara så uppskattat!


Från Köpenhamn åkte jag till Århus och där fanns det jättefina cyklar :) Efter kundbesök åkte vi till Aros konstmuseum för att fotografera lite referensbilder och det är bara en så häftig byggnad! Har den både som tavla i mitt arbetsrum och som scrensaver på min dator :)


Så åkte vi till Fredericia på kundbesök och ett projektbesök men vi var någon minut tidiga i Fredericia så vi kunde ta en promenad. Det var så vackert där! En riktigt höstig stad!


Sedan körde min kollega mig till sista kvällsflyget till Köpenhamn eftersom han själv skulle på möte dit. 

No comments: