30/09/2013

Un random weekend a Milano.

Resandet fortsätter. Under augusti och september har nästan varje veckoslut spenderats i Italien eller i Finland och veckorna på arbetsresor eller andra evenemang. Det har varit två superhektiska månader och jag kan inte riktigt tro att det är sant att jag inte har överhuvudtaget någonting inbokat till nästa veckoslut. Bara jag-tid. Vilket lyx.


Eller ja. Om jag känner mig själv rätt så njuter jag av det en halv dag och sedan har jag bokat upp mig på en massa roliga händelser igen.

Men nevertheless, veckoslutet blev spenderat i Milano som hade perfekt höstväder. 20 grader så man kunde gå omkring utan jacka men ändå inte för hett för att göra saker och ting.


Var på underbara Pil Gio och kollade på smycken, gick omkring på Via Mora för att kolla på alla läderväskor i de urgulliga Secondhand butikerna, Åkte ut till Cascina Caremma för att boka den till viss stor fest, åt tryffelpasta och pizza margherita och och andra kolhydrater som bara smälter i munnen på ett sätt som man inte kan förklara i ord. 


Firade Fras födelsedag till morgonnatten och skaffade den finaste födelsedagsgåvan :)

No comments: