17/03/2013

Små Citroner Gula


Ja är väldigt dålig på att sova länge så oftast på lördagar får jag vänta en timme två före gymet eller butikerna öppnas. Denna lördag var inget undantag. Jag väntade på att cykelbutiken skulle öppnas så att jag skulle kunna köpa en cyckelpump så efter att jag hade ätit frukost, surffat på nätet och gjort mig redo för dagen gick jag till Caffé Nero vid 9 för att njuta en riktigt god Cappuccino.

Det var som en magisk stund, då solen sken riktigt starkt och lågt, så starkt att den fuktiga vägen blev som en spegelyta. Där satt jag i hörnbordet, intill väggen och kunde spana på folk som var uppe lika tidigt som jag. Det var en bra känsla. Vasastan, en bok med hårda pärmar och en riktigt god kaffe på ett bord med röd-vit rutig duk.

Så måste alla lördagar börja. Efter det har man energi för vad som helst! Som att göra cykelutfärder och packa alla egodelar i flyttlådor.

No comments: