19/09/2012

Massageljus för att bota torr hud.


Jag har ju psoriasis och kroniskt torr hud och därför är jag alltid intresserad av att pröva på nya produkter som kan hjälpa till. Igår på kaffepausen på jobbet fick jag höra om massageljus- som jag aldrig hade hört talas om förut.

Massageljus är alltså som doftljus, men de innehåller ingen parraffin utan endast rapsolja, palmolja, soijavax och eteriska oljor (med doft).

Jag fick höra att någon bekant hade tyckt mycket om denna oljeblandning på psoriasisen och därför ville jag också pröva. 

Huden var idag mjuk och len och igår kändes den inte alls oljig även om jag smetade rejält med olja över armarna. Doften är ju också riktigt god och det kändes mycket mysigare att ha ett ljus tänt före "behandlingen" än att ta fram fula kortisonkrämer från apotekspåsen.

Rekommenderas :)

1 comment:

Anonymous said...

Sötnos!
Mamma som är lite gammal, så nu förstod jag inte varifrån du tog oljan? Du sa att du hade ett ljus! Det ser vackert ut och säkert ljuvlig doft när det brinner. Det där måste du nog förklara skilt för mig!!!!! Kram