03/12/2011

En lördags date med mig själv.

Efter min visit till fotografiska museet i morsse gick jag omkring i mitt favorit område av Stockholm- Södermalm. Jag gick in i små Second Hand- butiker, prövade på flera tunikor av Diane von Furstenberg från 90-talet, gick in på små söta skoaffärer, antkvariat och alla butiker som hette nåt i stilen med Fröken Söt, Sött och Gott och annat mysigt. Åt lunch på ett café jag redan besökt 2 gånger tidigare eftersom deras vanliga bryggkaffe är lika gott som espresso- nåt inte många kan åstadkomma. Andades in luften på Saluhallen och myste lite till. Saknar min Nikons laddare- så att jag kunde fotografera Södermalm. Har ju fotat med telefonen redan i en månad, vilket irriterar. Speciellt efter en visit till fotografiska museet :)

Från Södermalm ser man över vattnet till Gröna Lund.

Har kommit in i Nordiska kulturen igen efter boende i Italien och Österrike- det vill säga att värma händerna med take away kaffe. Inte lika gott som på mitt nya favoritcafè men varmt.

Mysiga små butiker på Söder.

Second Hand butiker och antikvariat. Känns ju nästan mer som söndag än lördag med att besöka dem:)

No comments: