12/09/2011

Robertos och Lauras bröllop

Laura och Roberto gifte sig på lördagen. Det var soligt och fint väder och vi hade alla en festlig stämning då vi tog oss till kyrkan. Kyrkan ligger vid en av Milanos kanaler och är väldigt vacker.
Jag blev tvungen att byta om min outfit i sista minuten eftersom klänningen jag ville ha på mig var för stor. Allt annat var okej, utom att jag hade då svart kavaj och bruna skor. Men det var ju bara i kyrkan, så under resten av festen matchade det :)
Roberto var väldigt glad över att han hade gift sin Laura:
Och Laura var just så underbart vacker, som en brud skall vara!
Efter riskastandet körde vi i en klunga till festplatsen, vilken låg nära Pavia. Där drack vi skumppa och åt tilltugg och gratulerade paret. Vid ena väggen fann vi ett träd med bordsplaceringen.
Och på borden fanns det ett vackert ros-tema.
Maten gick också i samma rostema :)
Efter maten fotograferades paret lite till...
Och vi andra festade på, som ni kan se på Francesca:
Bambi och Christian hade en diskussion om bröllopet och wedding plannern...
Och så retade de henne med Giacomo lite grann. Sådär som pojkar får retas med flickor.
Fra pratade med Ilaria undertiden:
Men sedan ville Ilaria och Christian pussas, så de måste sluta för ett tag. Ilaria och Christian gifte sig i början av sommaren, om ni minns. Då var Laura brudfrämma till Ilaria och Ilaria var nu för Laura. De hade också samma wedding planner.
Ilaria och Giacomo kramades också lite grann.
Sedan blev det dags att skära kakan. Den var alldeles supergod med choklad mousse och vaniljkräm och en underbar glacyr. Mums mums mums!
Lika som på Ilarias och Christians bröllop, så fanns det här också underbara skålar med frukt. Så gulligt!
Sedan kastades buketten. Jag står just är bakom klungan. Försökte mitt bästa men Lauras lillesysters kompis fick den istället.
Ett underbart bröllop var det. Roligt och med en massa romantik. Just så där som det skall vara.

No comments: