05/06/2011

Andelsbuch och Schwarzenberg

Idag var det underbart väder. Så underbart väder att man bara måste bege sig ut. Fra och jag satt vandringsskorna på, packade några peanut-butter smörgåsar i väskan och åkte till andra sidan berget till Andelsbuch. Där gick vi över åkrarna in till skogen för att se några små vattenfall. Jag tyckte det var roligt att de varnade för kossor där på små vägarna :) Behövs det ens varnas om dem, vad annat skulle där kunna transka emot? Noshörningar?
Inte en enda av bilderna är photoshopade, alla är direkt ur kameran. Fantastiska färger, eller hur? 
Efter lilla rutten vid de små vattenfallen åkte vi vidare med bil till Scgwarzenberg och gick efter det en söt vandringstig upp i bergen.
Och mitt i det lugna och tysta fann vi en badplats! Jag vill definitivt någon dag packa med mig bikinin och njuta där, mitt i den underbara vyn av att simma och sola! Helt fantastiskt! Denna gång kunde vi dock inte göra det, eftersom vi hade vandringskläder på oss och inga handukar eller badbyxor. Men vilken idée!
Uppe på kullen hittade vi några träd och satte oss där under dem i skuggan för att äta vår pikniklunch.
Där när vi satt och åt och tittade ut över vyerna funderade jag nog ett par tag om det är verklighet att jag faktsikt bor där. 
Till efterrätt plockade vi några smultron. Jag vet, om ni äcklar er över hur underbart och gulligt allt det här är, så förstår jag :) Hata mig dock inte av den orsaken :)
En fantastisk söndagspromenad alltså. Jag tror jag har laddat bra med energi för nästa vecka! 

No comments: