07/02/2011

Committed to Milan


Under veckoslutet i Milano var det förbjudet att köra med bil inne i staden. Samtidigt var det gratis inträde till alla museer. Jag vet inte om dessa två faktorer hade någonting att göra med varandra men båda ansåg jag vara bra ideer. Jag hade inte varit i centrum på länge och ville köpa lite underkläder från La Rinascente så Fra och jag åkte metro till centrum. Medsamma ville jag se La Rinascentes aula som Fra designar nu beysningen till :)

It was not allowed to drive by car in the centre of Milan in the weekend. All the museums had also free entrance. I have no idea if these two things have anything to do with each other but I found both ideas quite good :) I hadn't been in the centre for a long time and as I needed some underwear from La Rinascente and at the same time I wanted to see the ground floor that Fra is designing the lighting for.


Nära Duomo och La Rinascente finns Höpli, min favorit bokbutik i Milano...och vad fann jag där ?! Jo någonting jag inte ens visste att eksisterade, nämligen en uppföljare till en av mina favoritböcker: Eat, Pray Love. Jag köpte boken genast och log ännu i timmar över mitt fynd :)
  
Next to Duomo and La Rinascente is Höpli, my favorite book store in the city. And what did I find there, a book I didn't even know that it existed: the sequel of Eat, Pray, Love! I bought it immediately and smiled for hours.


Vi ville besöka 900-museet men kön var jätte lång. Efter en stund märkte vi att den inte rörde ssig någonstans så vi åkte till Via Marghera med spårvagnen och åt en supergod glass i solen.

We wanted to visit the 900-museum but the queue was superlong. We noticed that it didn't move at all so we decided to go to Via Marghera by tram and enjoy a good gelato in the sun.


Gelateria Marghera är en god bas glassplats. Alla glassmaker är väldigt väldigt goda, priserna rimliga och designen på platsen är fin. Jag har några andra favoritplatser i Milano men Marghera finns nog i top 5. På vintertid minskar de en aning på glassmakerna och fyller vitrinen med efterrätter och chokladpraliner men nu märkte man att säsongen börjar eftersom glassen hade börjat ta över :)

Gelateria Marghera is a good basic icecream place, not only known for good icecream but also the delicious desserts.

No comments: