12/04/2010

Min dag

Hej! 

Jag fick idag en ny vän. En alldeles underbar och rar gammal tant som jag träffade på min busshållsplats. Hon fällde sin kass och kunde inte lyfta upp den. Jag sprang upp till henne och hjälpte med kassen och efter det satt vi och pratade en god stund :) Jag vet nu allting om hennes knäbesvär och vad som hände med vårkappan och tvättinrättningen :)
Från flygplatsen måste man först ta ett S tåg, sedan ett U tåg och sedan en buss för att komma till hotellet.

Tur så var jag på flygplatsen en timme före flyget skulle ta iväg eftersom alla maskiner var ur funktion och alla behövde gå till disken för att printta ut sitt boarding pass. Jag har ingen printer så jag brukar använda maskinerna på flygplatsen.
En bok som fått mig att gapskratta redan 3 gånger även om den börjar med meningen "det var en gång en prostituerad som hette Maria..."

Först flög jag till Köpenhamn. Jag älskar Köpenhamns flygplats, den är nog min favorit. Även om där är dyrt. På flyget läste jag de första kapitlen av Paolo Coelhos Undici minuti och var superglad då jag märkte att jag förstod allt! Jag köpte italienska boken sommaren 2008 och kunde då läsa de 10 första sidorna med ordbok till det blev för jobbigt. Hurraa!

Sedan till Frankfurt och nu är jag på hotellet. Kolla hur ful väggmålning här är:

Fra är på kommande snart till hotellet med ett helt gäng från ett Italienskt företag. De har kört med minibuss från Milano eftersom de behövde med sig en massa grejer till deras stand. Jag hade lyxigt med att istället åka flygplan :)

Hoppas de kommer snart så att jag skall få middag! Börjar bli vrålhungrig!

Puss och kram!

No comments: