22/03/2010

Mamma är guldvärd

Min alldeles superunderbara mamma och jag spenderade ett par timmar på stan idag. Jag skrev ju i min lista att jag var i desperat nöd efter ett par nya skor och ett par jeans bara så att jag vågar visa mig på shopping-gatorna i Milano :) Japp. Jag är en flicka :) Och min underbara mamma kollade på plagg med mig och hjälpte mig välja. Nu äger jag ett par jeans i vårfärg från Vero Moda och ett par beige skor från Vagabond. Mamma sa, att jag inte kan åka motorcykel i högklackat, så jag måste väl lyda. Mammor brukar ju veta bäst.
Jag planerade också redan hur jag skulle kunna använda plaggen. Skorna passar ju med färgen av trench coaten...
Trench coat: H&M, Jeans: Vero Moda, Topp: Odd Molly, Scarf: En mässa i Milano med representanter från alla länder, scarfen från Indien, Skor: Vagabond, Bälte: Bershka, Väska: Furla

I met my lovely mum today and we went shopping for a pair of jeans and new shoes for me.

17 comments:

Kwil said...

I love that coat and the shoes are freaking adorable!

Saara said...

Kristy: thanks :)

Chatrin said...

Tulin vastavierailulle :) Ihanaa, kun olet ollut äippäsi kanssa liikenteessä, aika harvoin tulee oltua oman äidin kanssa missään menossa.

Saara said...

Chatrin: Äidin kanssa on ihan hauska käydä ostoksilla :)

Laura said...

Fint! :) De e så sällan jag träffar min mamma när vi bor i olika städer.

Saara said...

Laura: Tack :) Men då är det ju bara ännu roligare för dig att se din mamma om det inte händer så ofta! Jag måste ckså ta nu ilo irti så länge jag bor i Finland :)

petra said...

Ihana laukku!

Kuinka alas muuten sun marimeko merimies -laukku menee? mietin vaan, että heiluuko mun oma liian alhaalla :)

Saara said...
This comment has been removed by the author.
Saara said...

kiitos :) !! menee kuule tohon lonkkaluun kohdalle :)

Jenny said...

Å ja men visst är det så:) Vart har du din andra hälft?

Jenny said...

Åhh vad häärligt, jag är väldigt avis måste jag erkänna :)

Anonymous said...

vad fina snörskor!
Matildaz.blogg.se

Alma said...

Aivan ihania ostoksia! Oikeasti. Ottaisin itselleni nuo kaikki! Nuo farkut ja kengät yhdessä on varmasti perfecto!

Saara said...

Tack Matildaz :) !!

Alma: onpas meillä sitten sama maku, kun ajattelen samaa blogiasi lukiessani :)

Saara said...

Tack Matildaz :) !!

Alma: onpas meillä sitten sama maku, kun ajattelen samaa blogiasi lukiessani :)

karin said...

åh vilken snygg outfit sara! trenchen, skorna, sjalen - allt är superfint! vad kul att se bild på din mamma! ni är väldigt lika!

Saara said...

karin: tack tack tack :)