19/04/2014

Vespa och Aperol Spritz

Började veckan med att åka till Österrike. Där såg det ut som skandinavisk sommar... hade möten och spenderade tid med alla trevliga kolleger från runtomkring världen.


Hade min nya clutch vars läderband matchade mina skor.


På mitt jobb ser det förrästen ut så här:


I mitten av veckan tog jag mig till Milano och åkte ut på Vespautfärd. Det är viktigt att testa att allting fungerar som det skall så att det ännu går att fixa till så länge man är på Italiensk mark. I Sverige eller i Finland kan det vara svårt att finna rätt delar. Då allting är ombytt kan det lätt hända att inte allting går som smort... Vi åkte till Abbiategrasso och vad hände- jo vaijern till växeln gick av.


Då var det bara att knacka på på närmaste garage, fråga om man fick köpa lite vaijer och låna några verktyg och så var det fixat och klart. Trevligt folkslag de där italienarna- alltid redo att hjälpa varandra.


Vackert är det på Milanesiska landsbygden...


Vi var också på middag på en riktigt bondgård och där fanns kossor och grisar och vi tog del av en brödbakningskurs!


Igår kväll var vi vid Navigli med Giulia, Marco, Margherita och Fabio och det var totalt underbart att sitta på uteservering!


Och njuta av det bästa Norditalienska påhittet efter Vespan- av Aperol spritz.


No comments: