04/02/2014

Perfekt Dag

Ligger på soffan sjuk för femte dagen och är framförallt irriterad på att jag missade de underbara lediga dagarna som kallas för veckoslut. Så för att pigga upp mig själv skall jag berätta hur ett perfekt veckoslut skulle ha sett ut i Saaras lilla värld där allting är bra och gjort av sockervadd...

För det första skulle jag ha klätt mig på fredagen så här (eftersom jag har supercravings efter nude färgade pumps och en paljettclutch!):


Och träffat alla underbara vänner på en rooftop bar i New York. I min fantasi är teleportation fullt möjligt (och jag är helt säker på att andra också kommer att förstå att åka flyg bara tar tid, förstör naturen, bidrar till växthuseffekten, och gör vårt ozon-lagret tunnare) så is inte alls gnälla på att min fantasi flöder ;)



New York är ju helt enkelt det bästa stället för afterworks på en fredag. Egentligen känner jag mig lite lat. Jag tror jag skulle också äta middag i samma stad och sova över på ett mysigt hotell.

Nästa morgon skulle jag börja med en liten bergsvandring i Tibet eller Nepal. Lite morgongymnastik i morgongryningen... äta en picnic frukost på en bergslutt och titta över Mount Everest... andas in frisk bergsluft och kanske ta ett morgondopp i en insjö.


Efter det skulle jag gärna ta det lite lugnt, koppla av vid en strand. Seychellerna, Malediverna, Cuba, Mexico eller varför inte Sardinien. Jag är inte så kräsen, så länge det finns sol, vit sand, turkost hav, färsk frukt och nypressand juice.


Sedan skulle jag klä mig i en skön sommarklänning, sandaler och den där underbara clutchen från Wilbur o Gussie...


... för att äta middag i Marrakesh.


Jag skulle gärna stanna hela kvällen och ha en supertid i Marocco och också sova över på ett svalt väldesignat hotell:


På söndagar tycker jag man äter brunch, gör något kulturellt och sedan kopplar av för att vara utvilad inför kommande veckan. 

Jag tror faktsikt att jag gärna skulle njuta min brunch i Barcelona... 


Med champagnedrinkar gjorda i vintage glasburkar:


Och på brunchen skulle jag ha varit klädd så här:



Som dagens kulturella aktivitet skulle jag faktiskt så gärna vilja se Frank Gehrys Guggenheim Museum i Bilbao. Den är så omtalad och han är så underbart knäpp och byggnaden är faktiskt udda:


Och som avkopplande kvällaktivitet, ett kvällssim i en simbasäng miti i Gran Canyon.


Hur glad och utvilad som helst inför måndagen :)

No comments: