05/01/2014

Senaste instagrams


1. En bild från övre Bergamo. Ett superfint ställe med små smala gator, en mäktig kyrka, några piazzan och en sjukt fantastisk utsikt över prealperna och Milano-området.
2. Många känner till Italien som ett vinland men jag har aldrig råkat på så många ölpubbar med så brett sortiment som i Milano. Delirium Nocturnum- världens godaste öl på Woodstock.
3. Utsikten en dimmig januaridag från citta Alta, Bergamo.
4. På nyårsafton dekorerade Margherita vackert med rosmarin. En ört som alltid finns i mitt kök också :)
5. Città bassa, Bergamo.
6. Vi var hemma hos Alessandro och Roberta på en eftermiddagskaffe före de åkte till Zanzibar. Alltså Zanzibar. Värme. Sol. Ah.
7. Varje gång jag är på Köpenhamns flygplats tar jag en matpaus på Joe and the Juice (alltså om det är tid att äta..!). De har så goda fina produkter som typ saft som de pressar av råa morötter, äpple och färsk ingefära. Mmmm :)
8. I Finland smälter man alltid tenn på nyårsafton som man vänder med snabba ryck ner i ett vattenämbar. Formationen som uppstår berättar sedan för personen hur följande år kommer att vara. Vi köpte med oss tenn från Finland och här är en bild när Fras bror, hans fru, deras son och Fras föräldrar spår sitt nästa år och kvällen efter gjorde Fra och jag tillsammans det med Ilaria, Giacomo, Ilaria, Paolo, Selena och Filippo. Jag hade helt tydligt en symbol av oändlighet.
9. Rolig text :)

No comments: