29/06/2013

Sommarens favoritkosmetik


Jag har äntligen funnit vad jag sökt! L'Occitanes Ultra Rich Face Cream med 25% beurre de karite är just en sådan ansiktskräm som jag sökt i evigheter! Känns fet och krämig men extra len och mjuk då den appliceras (inte bara som geligt vatten) och sugs i huden omedelbart och huden känns genast fräsh och len (inte alls fet). Helt fantastisk produkt! Rekommenderas varmt!

Har också bekantat mig med ett nytt märke för mig: estelle & thild stockholm. Har använnt de oparfymerade cleansing milken och ögonkrämen för känslig hud och de känns jätte bra! Plus att förpackningarna är extra söta.


På fingernaglarna blir det OPIs Tutti Frutti Tonga och på tånaglarna Essies Cute as a Button i sommar.


L'Occitanes handkräm är en räddare efter flygresor, där luften är torrare än på jordens torraste plats (helt på riktigt).

För kroppen tycker jag om Biotherms Lait Corporel som också sugs omedelbart i huden men håller den mjuk och len i en lång tid. Dock är den inte riktigt tillräckligt fuktgivande för psoriasishuden så nu kommer jag att söka i Grekland om jag skulle hitta från ett annat favoritmärke, Korres, en trevlig hudkräm för armarna.

Vad har du för favoritkosmetik i sommar?

No comments: