09/05/2013

Söderut

Spenderade måndag, tisdag och onsdag i Malmö och Helsingborg med ett litet stopp i Lund. Det var helt otroligt fint väder med sol och underbart. Tog en promenad på Helsingborg strandkajen och


spanade in Norwegian Star som stod i ankare mellan Sverige och Danmark medan jag klädde av mig skorna och kände efter hur gräset kändes mellan tårna.


I Helsingborg finns det en massa mysiga restauranger med havsutsikt och fina terasser, märkte jag.


I Malmö såg man märken av Eurovision Song Contest redan överallt... även om det är en gåta för mig hur allting skall rymmas i den lilla stadion. En kvinna som sålde kaffe till mig sa glatt "oj, vad jag gillar din fina finska accent, är du här för att bekanta dig med staden innan Eurovision?" haha :)


Vi träffade naturligtvis också trevliga kunder och såg några trevliga spanska design armaturer som jag kunde tänka mig ha hemma.


I Helsingborg hade jag ett tråkigt hotell så det var mycket roligare att bara gå runt stan hela kvällen. I Malmö sov jag på ett supermysigt hotell där man också kunde ha frukost på den mysiga lilla innergården.


Nog för att jag njöt av kvällssolen där också.

No comments: