10/03/2013

Stålhästen


Veckan har varit underbart häktisk! Vi har förberett vår flytt från Vasastan till Södermalm med att säga adjö till vår närpubb The Doors. The Doors är en mysig träpubb vid korsningen av Odengatan och Tulegatan med god belgisk öl och pommes att dö för. På tisdagen var Pasquale, Stefania, Betta, Claudia, Doris, Simone, Maria och Roberto som vårt sällskap för att en sista gång spendera en kväll där med benämningen närpubb. Mina föräldrar bör vara stolta över mig att jag spenderat just fyra sentimentala meningar för öl :)

Nevertheless, efter det var jag i Linköping som lärare i ett par dar och sedan fick vi nyklarna till nya lägenheten.

Istället för att packa alla grejer i flyttlådor har jag förberett flytten på ett minst lika viktigt sätt som att dricka öl på The Doors. Jag har nämligen beställt en Stålhäst på nätet. Det är faktiskt en investering, eftersom nya lägenheten ligger på perfekt cykelavstånd från... ja allting, jobbet, stan och allt det andra. Och den är ju så fin! Passar perfekt in till samma image som den nya underbara lägenheten. Kan inte vänta att flytta in! (När, är ju dock en bra fråga då Fra är nu i Italien, sedan i Lappland, jag kommer att vara i Norge och Österrike och sedan är vi båda i Finland och oj, sedan var mars slut. Nattflytt? eh? )


No comments: