17/02/2013

Kolingsborg

Igår kväll besökte jag Kolingsborgs nattklubb för första gången. Även om jag varit flera gånger i området, på Debaser eller gått över bron från Gamla Stan till Slussen eller tagit en drink på Gondolen har jag aldrig vetat att under "där var Berg arkitekter sitter" finns också en nattklubb.

Lite svårt var det att hitta rätt dörr. Tidiga var vi också för jag ville köpa biljett till konserten vid dörren. Istället för att gå till en annan plats gick vi in som en av de första som värsta nördarna. Men det passade bra in i dagens tema efter alla avsnitt med Sheldon Cooper :)

Platsen var häftig! Discoboll, unisex toalett och en man som hette Bosse som hade frågesport till publiken vars medelålder var runt 45 :) Kändes som någonslags Bingo-night.


Men sedan började Queer (ett tribute band till Queen) och spela och vad de var bra! Jag sjöng med så jag knappt har någon röst kvar idag. Helst supershow!  

Och efter att konserten spelades ännu rock n roll musik så Martina, Pasquale, Pontus, Fra och jag kunde twista till Twist and Shout och krama Martina extra hårt som åker idag tillbaka till Berlin igen.


No comments: