14/12/2012

juletid


Både Fra och jag skulle borde ha gått till Skatteverket redan under en längre tid för att skaffa svenska ID-kort. Men ni vet, man bokar en dag för det och så händer det mycket och så tänker man jaja, jag gör det nästa vecka. Nu äntligen tog vi båda fredagen ledig från jobbet (för kontoret där man kan skaffa sig ID-kort är ju öppet bara på vardagar och endast några timmar) och var som första på plats. Lite kö var där ju men inte över 2 h som alla andra gånger jag varit på Skatteverket så det kanske lönade sig att göra detta under julshoppingdagarna? :)

Efter att fotografierna var tagna och namnförteckningen underskriven var det ganska roligt att gå omkring och julshoppa, dricka glögg och ha telefonerna avstängda. Julshoppingen blev mycket mera mysig och njutbar!


På eftermiddagen då andra också drog sig mot stan var vi redan på väg hem. Lyssna på julmusik med adventjusen tända.

Men nu blir det fest! Vi skall nämligen ha en överraskningsmiddag för Antonio som doktorerade idag! Vi har ju också fixat en gratulationsfilm till honom som jag så väntar att få se! (alla fick skicka in sina gratulationer som har editerats till en film... till och med flera av mina kolleger är med som ett skämt, eftersom Antonio inte känner dem...haha)

Ha ett underbart veckoslut!

No comments: