03/09/2012

Madrid

 
Så jag var alltså i Madrid. Alla säger att Barcelona är så mycket mer fantastiskt än Madrid, nu efter att jag besökt båda måste jag säga att jag inte håller med. Madrid är så ren och städig med både storstadskänsla och med de typiska spanska dragen med små gator och en massa små söta pubbar och så mycket mindre turistiska grejer. Mera spanskt med all tapas och tjurfäktare.

Jag jobbade en hel, lång dag tillsammans med min spanska kollega Antonio.  Sedan tog vi ett titt på ett antal av våra projekt, som tornet på första bilden.


Kvällen spenderade vi i centrum på de små söta gatorna, fyllda med tapasställen med färggranna kakelväggar och livlig känsla.


Jag fick äta ost med sked i saluhallen, en kall soppa på en kyrkogård och dricka vin på ett ställe där hemliga bokklubben gömmer böcker.

Fin upplevelse!

No comments: