09/07/2012

Så jag köpte en kamera.


Min semester börjar ju på fredagen och jag har stridit lite grann med mig själv om jag skall ta min Nikon systemkamera med på semestern eller inte. Men jag är alldeles för rädd om den för att riskera att den skall få en massa sandkorn i sig eller bli lämnad i en stekhet bil för dagen.

Så jag bestämde mig för att inte ta den.

Så funderade jag allvarligt på möjligheten att köpa engångskameror från en tidningskiosk. Sådana som man hade som barn på läger och klassresor.

Men kvaliteten blir så dålig... och jag gillar inte saker och ting man bara köper och slänger...

Sedan kom jag på det! Lomography! Det Österrikiska märket som inspirerats av gamla ryska Lomo PLC som gör en hel del billiga kameror som Lomo LC-A, Diana och Fisheye! En kamera som inte kostar så mycket- så om den skulle bli förstörd av sand, havssalt eller en stekhet bil- så är det inte en så stor förlust men med detsamma ett roligt sätt att ta vara på semesterminnena!

Så om 5 dagar börjar mitt liv finnas på gammaldags 35 mm filmrullar i 170 graders vinkel :)

3 comments:

Laura said...

Coolt :)

Hej Saara, jag har tänkt fara till Stockholm för ett par dagar om några veckor så jag undrar om du har några tips på vad det lönar sig att göra och vad man ska besöka? Jag har såklart lite egna idéer men eftersom du har bott där en tid nu kanske du har någon bra inside info ;)

Saara said...

Hej Luuris :)

Var skall jag börja liksom :) ? Nu på sommaren är det nog underbart vid vattnet... alla holmar och strandinjer du kan se på kartan. Att ha piknik på Djurgården, Skeppsholmen eller i Hagaparken är också underbart. I Hagaparken kan man ju ta ett titt på Victorias och Daniels och Estelles lilla hus :)

Att shoppa vet du säkert redan :) Glöm inte Södermalm.

Bra restauranger att googla menun på:
Paname
Linguini
Kvarnen
Tranan
Grodan
Museet
La Petite Bretagne
Bistro Bestick
Capri (på Nybrogatan)

:)

Laura said...

Tack för tipsen, vi ska se vad vi hittar på :)