13/12/2011

flickan i de trasiga bootsen...


Jag skulle hålla ett kort föredrag på morgonen på Kungliga Tekniska Högskolan... och när jag kommer in i salen och skall börja prata känner jag någonting konstigt i min sko. Min läderstövels dragsked har öppnat sig på mitten ! Med ett stort "hål" i läderstövlarna står jag där och pratar.

När jag kommer till kontoret får jag bort stövlarna och kollar dragskedjan. Ingen chans att reparera dem. De var slut-tramppade ändå...

Så jag kollade vem av mina kolleger skulle ha ett par skor lediga och i Mickes några numror förstora herrskor går jag iväg till närmaste skoaffär.

Närmaste skoaffär hade ett stort urval på brasilianska tossor gjorda på återvinningsmaterial. Personalen pratade endast franska så jag köpte ett par i vitt, guld och orange. Franskaspråket tyckte jag passade in eftersom det gjorde mig, flickan i stora herrskorna, lite mer chic ;)

No comments: