23/11/2011

Utan personnummer på wifi cafèer.

Sitter här på Espressohouse och skall strax börja min Skypedate med Iina. Det som är jobbigt i Sverige är att man behöver personnummer till allting- också en Internetdongel och eftersom jag inte har ett personnummer får jag boka in Skypedates vid tidpunkter jag vet att jag kan använda till att tillbringa på wifi- försedda cafèer.

Fick nyss ett brev från Skatteverket att jag inte kan få ett personnummer när jag inte har en adress i Sverige. Det är ju väldigt trevligt eftersom jag inte kan få bostad utan personnummer.

Quite a catch-22.

1 comment:

Laura said...

Hmm låter lite bekant det där :) När vi bodde i England 3 mån försökte Pat söka jobb, men för att få jobb borde han ha haft någon såndär nummer och för att få den där nummern borde han ha haft jobb. x)