26/08/2011

Ull och tyll. Läder och silke. Päls och siden.


I förrgår fick jag hem ett paket från asos. Hade beställt på REAn 3 billiga kjolar till hösten. Alla 3 kjolarna är en aning somriga och korta, men jag har tänkt använda dem tillsammans med tjocka strumpbyxor och ylletröjor.

Jag älskar stilen med klänningar och kjolar av tyll och siden och silke kombinerat med ylle. Så nu skall jag försöka att de kläder jag skaffar har denna stil :)

Så den här ovanstående kjolen tänkte jag använda med brun-beige strumpbyxor och samma förgs högklackade skor, en ylletröja i samma färg som ränderna och en spetsig topp där under :)

Den här kjolen tycker jag passar bäst med strumbpbyxor och samma färgs ballerinor, en vit kragskjorta och en ylletröja med volanger.

Den här kjolen köpte jag just en underkjol till från Noa Noas REA. Skall ha den med ljusa  strumpbyxor, gråa stövlarna jag har samt en silkestopp och en vit yllekavaj.

2 comments:

iinis said...

somat ja nätit ja ihanan tyttömäiset hamuskat!
:)

Saara said...

kiitos :) täytyy tosin odottaa vielä hetki ennenkuin voin alottaa niiden käytön. On nimittäin vielä liian kuuma pukeutua sukkiksiin ja ilman ne on liian lyhyitä toimistovaatteiksi :)