19/06/2011

Smakligt veckoslut

Veckoslutet började ypperligt med att Fra hämtade med sig en Cassata. Cassata är en traditionell sötsak från Sisilien. Fras föräldrar var där och hälssade på farmor och tog med sig i en kylkass en cassata till mig som Fra sedan körde med till Österrike. Vad tacksam jag är eftersom cassata är det godaste i världen!  Cassata är gjort av marsipan (Som jag annars hatar! Men marsipan i Avola (Sisilien) är gjort av nyssplockade mandlar så marsipanen smakar underbart, som mandeldeg) och söt ricotta-ost. Det bara smälter i munnen! Oj, vad underbart att de gjorde en så stor grej för mig!
Det där var typ min min när jag såg sötsaken :) Håret hade jag lockigt och pannluggen flätad hela veckoslutet. Har blivit min nya favoritfrisyr. Mina nördiga fejkglasögon fick också vara med. Iallafall efter att jag läste detta, haha :) 
Fra var på arbetsresa till Stockholm i veckan och han hade haft tråkigt då hans kollega hade shoppat så han hade gått i Gamla Stan in i en liten smyckesafär och valt dessa örhängen till mig :) De är väldigt Saara, anser jag också. 
Min fina pojkvän.

Annars var veckoslutet väldigt lugnt. Det har ösregnat och haglat stup i ett och kvart i två så förutom en joggingrunda har vi hållit oss inne.

No comments: