13/06/2011

Mercato a Via Papiniano

Nu skall jag berätta en stor hemlighet. Ni vet, italienska kvinnor ser oftast så prydliga och vackra ut? De har alltid högklackade skor och tajta kjolar och gulliga toppar? De ser ut som om de använde en enorm knippe pengar varje dag för att skaffa sådana kläder. Det är inte alls sant. Största delen handlar på marknader. Jag har redan en längre tid velat besöka marknaden i Via Papiniano men vi råkar alltid ha annat program på lördagarna. Nu hade jag ändå möjligheten.
Väskor för 30 euro av riktigt läder. Bakom klänningar av bomull och linne för 10 euro.

Scarfar, smycken, festväskor.

Det kryllade av människor på marknaden och jag kände mig som om jag var i Instanbul men roligt hade jag :) Fyndade ett par jeans, 2 scarfar och en kjol. Den enda rasen av människor som hatar sådana platser är män. Fra var inget undantag, stackarn :)


Men jag lovade långa motorcykelfärdar för veckoslutet om han kom med som sällskap och jag höll det vad jag lovade. Såhär glad var jag efteråt :)

2 comments:

Anonymous said...

Onko tuolla kaikki uutta vai myös second hand kamaa?

J

Saara said...

kaikki uutta, ei mitään second handia. puolet ihanaa ja kivaa ja kestävää ja puolet ihan täyttä toosaa. jos siis haluaa yhden kesämekon vaan sille kesälle niin kivoja löytyy ja halvalla mutta ei varmana kestä ens kesään.