13/03/2011

Vårkänslor

Här i byn var jag bor har man firat en konstig helg, vinterns häxa har blivit uppbrunnen och nu skall det då vara vår. (Alltså de bränner på riktigt flera meter stora häxdockor på brasor som är högre än hus!). Vårkänslor har jag nog haft redan i en vecka, eftersom det har varit +15 grader och jag har kunnat packa bort vinterkläderna!

Detta veckoslut har Fra och jag då njutigt av naturliv. Igår gick vi upp till Karren varifrån bilden är tagen. Det var underbart att gå upp, det kändes i alla muskler som en ordentlig träning... neråt var det dock lite svårare för knäna började verka i att gå ner för branten. 

Idag gick vi på andra sidan bergen och hade piknik lunch med en vacker utsikt över Österrike, Schweitz och Tyskland. Vi åt omelett, drack rödvin och till efterrätt torkade frukter och te. 

Jag antar att jag årkar jobba igen en hel vecka efter veckoslutets intag av frisk luft! :)

3 comments:

Charlotte said...

Det ser fint ut. Härligt att där är så varmt. Här får vi ännu lite vänta med vårkläder.

Saara said...

Pyppe: Joo, igar fick jag öppna fönstrena i bilen och mätaren visade +18! Det var underbart igar ocksa att ga i bergen efter jobbet och njuta av solen!

Charlotte said...

Ah, det låter så skönt <3