23/12/2010

Finland

Vilken dag det har varit! Skärmen på flygplatsen tillsatte hela tiden en timme till och en timme till på avgångstiden. Vad det kändes dumt att vakna tidigt, köra sömnig i flera timmar till flygplatsen och sedan vänta hela dagen på att något skall hända.

Så för att få tiden att gå satt jag på Starbucks en god stund (gratis Internet), gick runt i Accessories (perfekt för att få tiden att gå när butiken är fylld med grejer som man kan fingra på) och köpte en liten plånbok för mina mynt (den gamla gick nyss sönder) och söta underbyxor, köpte också en Moleskine kalender till nästa år och klistermärken. Satte mig sedan ner för att äta pasta till lunch och  klixtra in klistermärken i kalendern och skriva in födelsedagar. Sedan gick resten av tiden åt till att gå omkring i butikerna, fotofrafera onödiga saker och så köpte jag mig en ny mascara.

Flygresan gick bra och det var alldeles underbart att landa i Helsingfors och se metersvis med snö och känna -21 graders luften i lungorna. Kunde nästan ha börjar gråta av lycka, så underbart var det. Ännu bättre blev det med risgrynsgröt, en paketrunda och riktig, ordentlig, hederlig bastu.

2 comments:

Kwil said...

seriously. thank goodness for that delicious starbucks pic ;)

Saara said...

:)