23/08/2010

Hälsningar från Varazze!

Hälsningar från Ligurien. Fra och jag spenderade veckoslutet i e liten stad som heter Varazze. Jag tog en dag ledigt från jobbet så att jag kunde spendera två dagar vid stranden.
Det var alldeles underbart! Jag kopplade av totalt. Vattnet var uppfriskande och klart, solen värmde och hotellet var supermysigt, med blommor i trädgården och med roligt inredda rum. Kolla till exemple vår toalett, haha :)
I Ligurien måste man naturligtvis äta den supersupersuuuuper goda Foccacia col Formaggio. Det är som en saltig, supertunn pannkaka med smält ost på som packas in i gammaldags papper. Sååååå mums!
Ja. Vi alltså kopplade av, njöt av vädret, simmade massor, åt god mat, drack kalla drycker, gick omkring på stranden i månsken och levde loppan :)

Ja och som parentes så åt jag säkert en miljon fikon från Fras familjs fikonträd. Plockade åt mig till fruckost och lunch och middag och ett varv mellan alla måltider. Fras mamma kokade också en stor kastrull med fikon-nöt-sylt som jag har ett par burkar av i kylskåpet. Åå, vad gott!

3 comments:

Laura said...

Ser faktiskt ut som om du har levt loppan :) Veri nais. Jag skulle också behöva lite mini-semester BADLY! :) Får väl fixa nånting åt mig bara det lugnar sig lite... Har en vecka jobb kvar, sen blir det Åbo :)

Saara said...

Men hej, hål en minisemester i Åbo! Ta 2 dagar på dig/er och gör saker som du aldrig annars gör i Åbo :) Lek att du är turist :)

Laura said...

Nå de e precis det jag vill göra!!! :D I'm glad you understand. Hihi