18/12/2009

Njutningsdag

Igår efter min tent kände jag mig alldeles utan energi. Huvudet värkte och jag ville kräkas. Jag gav påriktigt mitt allt i tenten. Så jag åkte in till stan för att julshoppa men före det tog jag mig in på Café Strindberg för att njuta av en het kopp rooibos te samt en liten kakbit.

Stämningen var underbar. Jag gillade faktiskt att sitta ensam och tjuvlyssna på de andra, titta omkring och njuta ev energikicken. Och en energikick var det för efteråt fick jag en massa goda idér och en massa söta julgåvor köpt!


Efter det träffades vi med Iina. Vi hade planer på att gå på middag till den supermysiga restaurangen Tori (torg på finska). Men den var alldeles fullbokad! Vi hade ändå tagit oss dit i -20 graders köld! Och nu måste vi gå tillbaka till stan! Klockan var närmare 20 och vi var vrålhungriga!


Vi tog oss alltså in på ett av våra favoritställen och beställde båda ett stort glas vin under tiden som vi väntade på maten.

Maten var god, sällskapet var underbart och det var underbart att gossipa då snön föll vackert utanför fönstret. Vi böt julgåvor och planerade kommande julkonserter.


Eftersom vi var fortfarande sötsugna efter maten gick vi till Fazers Café på en kakbit och en kopp kaffe för att fortsätta med njutningen. 

Förrästen! Jag köpte också söta spännen från H&M:s barnavdelning och en ny kalender!



Så javisst, igår var det kakbitens dag. En riktig njutningsdag.

No comments: