22/11/2009

This Sunday


Päivä alkoi kirppiskäynnillä. Ostokseni jäivät kaksiin farkkuihin, kun myyjät halusivat päästä eroon kesävaatteistaan, mitä minä taan en halunnut hankkia...
Dagen började med ett besök till loppmarknaden. Jag skaffade mig två par nya jeans.



Jatkoin sitten Digitaalisen säädön ja Fyssa III tentteihin lukua...
Duktig var jag efter morgonens 2nd Hand shoppingrunda och fortsatte med tentläsandet...


Koko viikonlopun kestävä opiskeluputki alkoi pikkuhiljaa tympiä ja tunsin tarvetta avautua...
Jag började så småningom tycka att pluggandet var ganska såpas tråkigt och för dominerande under mitt veckoslut så jag tog saken upp i median (Saara anser att plugga atomfysik är så djup ur röven som man bara kan tänka sig)



Hain energiaa jatkaa vitamiinipitoisesta ruuasta sekä muutamasta jaksosta ANTM

Jag fick mera energi av vitaminrik kost samt några avsnitt av ANTM och årkade trots mina protester fortsätta med pluggandet...


Kaiken lukemisen ja istumisen jälkeen oli vuorossa lihaskuntoilua K'naanin tahtiin
Efter allt sittande och läsande var det dags för muskelträning lyssnandes till K'naan


Ps. Join tänään 7 espressokupillista...
Ps. Jag drack idag 7 koppar espresso...

4 comments:

inska said...

seitsemän! iik!
ainakin blogin kautta jopa tenttiinlukupäivä sai kiinnostavia sävyjä :)

Saara said...

joo, saas nähdä saanko happovaivoja kun yritän nukkua tänään :)

Laura said...

OMG så mycket espresso ;) men du har varit helt sjukt duktig och effektiv också!
Hej nu har jag påbörjat min tid som tvåspråkig bloggare. :) haha

Lotta said...

Hej Saara,

Hittade din blogg av en händelse och tyckte det var kul läsning.

Rolig idé att blogga på tre språk, jag skulle också kunna tänka mig att göra det... ibland känner jag liksom att jag hellre skulle skriva på ett annat språk för att säga vissa saker... måste fundera på det. :)

Ha det bra, kommer säkert titta in här igen.

-L