12/11/2009

Lista för slutet av veckan

Vaknade nyss med muskelvärk i alla muskler, eftersom vi hade en väldigt fartfylld och svettig innebandy träning igår. Träningen fortsatte hos Anna där vi åt sallad, badade bastu och drack bastuöl. Men idag skulle jag gärna gå igen i bastun och låta musklerna slappna av eftersom jag ser ut som en gammal tant då jag stiger upp från stolen/sängen.

Anyways, lista:


  • Göra belysningsmätningar
  • Skicka epost till professorer i Holland och England för att diskutera en undersökning i mitt diplomarbete
  • Gå på en promenad med Iina runt Tölöviken och skvallra om det senaste, hamna sedan på TinTinTango för att dricka varmt och äta gott.
  • Köpa svart och rött garn och sticka en mössa som Fra har beställt av mig
  • Shoppa nya kläder, eftersom allt jag har är tråkigt (shoppingen får inte öda för mycket pengar, eftersom jag skall åka till Milano om 3 veckor och då¨vill jag shoppa mer...)
  • Lära mig veckans tyskaläxor
  • Läsa till 2 tent, som ännu återstår på högskolan, före jag kan bli färdig
Hur ser slutet av veckan ut för dig ??

6 comments:

iini said...

-kirjoita tutkimussuunnitelma gradulle
-älä hermostu tutkimussuunnitelman kanssa
-mene tänään huippukonserttiin ja pidä hauskaa
-jumppaa
-tapaa eeva ja tee sen kaa jotain kivaa
-tapaa ingis ja mene sen kanssa töölönlahdelle ja tinttiin <3
-tee töitä la ja su
-juo glögiä
-osta uimapuku ja mustat saapaat

hihi.
oot muuten tosi aikuisen kuulonen, kun kirjotit, että mailaat hollantiin ja muualle, iik :) :)
saatko sä nyt oman karvalakin?

puss!

Saara said...

tuli ingiksestä mieleen, että fra keksi siitä uuden version: "inge" :)

mä avaudun sulle hollantiin mailaamisesta huomenna...

ja itseasiassa sain Fran karvalakin, mutta jos löytäisin man ja soman haluaisin ostaa :) haluaisin myös uusia housuja, kivoja neuleita, talvisaappaat ja uuden talvitakin. Puhumattakaan asusteista!

Pyppe said...

Meillä on ikkunaremppa menossa, niin mun loppuviikko menee siivoomisen parissa. Tänään meen töiden jälkeen kattoo miltä näyttää :o
Olen tällä hetkellä evakossa vanhempieni luona, which is always fun ;)

Saara said...

Vi har Pyre också i huset samma remont, men de är inte ännu i min biostad. Men de gör arbetet så, att det bara tar en arbetsadg...

Laura said...

Sv: TAAAACK!! :) Jag e så happyhappyjoyjoy!

Slutet av veckan för mig:
-powerwalk längs Aura Å
-äta lasagne-rester från igår :)
-läsa på en graduskrivningsguide
-printa ut bloggmaterial att analysera till gradun
-gå på hää ja rakkaus, muoti, kauneus och terveys mässa på fre
-resa till Hangö och gå på 5-årskalas

Något tag skulle jag kanske kunna skicka min gradu forskningsplan till dig och du sku kunna skumma igenom "Material"-delen och kanske föreslå flera bloggar eller idéer angående bloggar? De e ju ganska up your alley med :)

Maria said...

-skriva essä
-dricka mycket te och bli av med flunsan
-åka till flygfält emot Mia :)
-se på Irland-Frankrike VM-kval match i en pub
-skvallra med Mia
-laga mat :)
-dammsuga
-planera nästa vecka

Ha det bra :)