14/10/2009

Min dag. Päiväni.

Herätys 7:15. Väckning 7:15
Aamuespresso 7:19. Morgonespresso 7:19.





Meikkaaminen 8:03. Sminkning 8:03



Vaatteet päällä, valmis lähtöön 8:23. Påklädd och redo för dagen 8:23



Töissä valaistuslabrassa 9:12. På jobb i belysningslaboratoriet 9:12



Teetauko 14:20. Tepaus 14:20



Pääsin kolleegan kyydillä keskustaan 15:45. Fick skjuts av min kollega till stan 15:45



Ostoksia äidin kanssa. Shopping med mamma.
(Etsin uusia pyyhkeitä kylppäriini sekä talvisaappaita, joissa olisi varsi, vetoketju sekä vuori. Saappaita en löytänyt, sillä joko niissä oli vetoketju mutta ei vuorta tai sitten vuori mutta kiskottavat.)
(Jag sökte efter nya handdukar till mitt badrum samt nya vinterstövlar. Jag sökte efter stövlar med skaft, dragsked och foder. Fann inte, eftersom de endera hade dragsked utan foder eller så med foder men ingen dragsked...)



Teehetki äisin kanssa mun luona 19:03. Testund med mamma hos mig 19:03
Nettikauppojen saapasvalikoimaa selattaessa. Besökning av Internetbutiker med tanke på vinterstövlar.



Uusien pyyhkeiden ripustusta 19:39. Hängde upp nya handdukarna 19:39



Bloggaamista 19:48. Bloggar 19:48




4 comments:

Laura said...

Sv: Jo bloggen och FB far ibland lite ristin rastin :)

Lite kumma att vi båda råka sätta bilder på våra dagar samma dag! Men du gjorde det nog på ett mycket intressantare sätt så jag måst definitivt härma dig nån dag här... Om jag får :) Och vinterstövlar: Jag sku såå behöva ett par nya! Är inte världens lättaste projekt då jag är så kort att mina vader är för "tjocka" för de flesta stövlar. Och så har jag skostorlek 37. Pah.

Laura said...

Jo men liksom min fot är storlek 37 men mina vader är oftast för "tjocka" för den storlekens stövlar, kanske för att jag är så kort och vaderna är "lägre ner"? :D Värsta problem...

Jo jag körde med exakt samma program ikväll :) Men jag tycker att the Hills har blivit på något sätt ännu mera fejk sen Lauren for... Nåja, kanske det blir bättre. Nog tittar jag ändå på det :D

iinu said...

kiva postaus :)

Saara said...

kiitos :)