26/10/2009

Måndag betyder fest!

Min mamma anser att måndagar är en aning tråkiga dagar, eftersom man måste börja med vardagsrutinerna igen. Därför har hon bestämt sig att på måndagar har man fest. På måndagar skall man äta riktigt god middag så att man har något att se framemot ifall dagen känns tung och på så sätt känns det som en mjuk start till vardagen igen.


Idag tänker jag på min mammas råd, eftersom jag börjar känna av bristen på solljus. Jag är helt enkelt bara för slapp och trött oberoende av allt roligt program. Men idag som sagt, är det fest. En uppiggning. Och jag har klätt på mig en glittrig topp till festens ära.


Ha en festlig måndag!

3 comments:

Johanna said...

Olen joskus kuullut joltain toiseltakin tuon saman ajatuksen maanantaiden ärsyttävyyden minimoimiseksi, se on kyllä hyvä idea! :))

Saara said...

niin on :) !!

Sofia i London said...

haha åh va kalas med fest på måndag! jag som är så oförtjust i måndagar som det bara går! men har köpt hem lite goda saker som nudlar och chips o choklad o så... så party party!